Dzisiaj jest18 października 2024

Van tour i największe żale po 5 latach życia w drodze w luksusowym Sprinterze 144 4×4

Cześć, jestem Rodney Delventhal, a to jest Camper. Przez ponad trzy lata mieszkaliśmy w Toyocie Prius, a teraz przenieśliśmy się do 4×4 Sprintera. Chcemy zabrać was na dziką przejażdżkę, więc zapnijcie pasy i bawmy się dobrze! Jeśli podoba wam się to, co widzicie, polubcie, subskrybujcie, komentujcie, udostępniajcie znajomym i włączcie powiadomienia. Będziemy bardzo wdzięczni.

Minął już rok odkąd przeprowadziłem się do tego vana. Zaprojektowałem go tak, aby spełniał wszystkie moje potrzeby. Po sześciu latach życia w ponad 15 różnych pojazdach, w tym przyczepach, kamperach, SUV-ach, minivanach, zyskałem wiele doświadczenia, które wykorzystałem w tej budowie. Mimo to, mam pewne żale i dokonałem wielu aktualizacji. Dziś zrobię zaktualizowany tour, omawiając zarówno rzeczy, które bym zmienił, jak i te, które zrobiłbym ponownie.

Nasza Historia i Ważne Wskazówki

Zmiana z Priusa na Sprintera

Żyliśmy w Toyocie Prius przez ponad trzy lata, co pozwoliło nam zaoszczędzić na tego Sprintera. Ta budowa nie byłaby możliwa bez wsparcia sponsorów. Współpraca z nimi pozwoliła znacznie obniżyć koszty. Wszystkie produkty, które wybraliśmy, były naszymi pierwszymi wyborami, ale bez sponsorów moglibyśmy dokonać innych wyborów.

Zewnętrzne Aktualizacje

Przejdźmy do zewnętrznych aktualizacji, które były jednymi z najdroższych. Jeśli chcesz zaoszczędzić 50-100 tysięcy dolarów, zrezygnuj z rozbudowy zewnętrznej. Dla mnie jednak ważne było, aby mieć luksusowy i wygodny pojazd 4×4, ponieważ żyję w nim na pełen etat.

Główne Modyfikacje Zewnętrzne

Wybrałem opony BFGoodrich KO3, które są niesamowite i bardzo pomocne w trudnym terenie. Zainstalowałem też zestaw Agile Off-Road RIP Kit, który sprawia, że jazda jest bardziej płynna i podnosi pojazd. Dodatkowo, zamontowałem system powietrzny do pompowania opon oraz wyciągarkę i MAXTRAX do samodzielnego ratowania się z trudnych sytuacji.

Niepotrzebne Wydatki

Jednym z mniej potrzebnych wydatków były blokady dyferencjałów, które kosztowały około 10-12 tysięcy dolarów. Nie użyłem ich ani razu w ciągu całego roku. Jednakże, w sytuacjach ekstremalnych mogą być przydatne, więc nie do końca żałuję tego zakupu.

Oświetlenie i Zbiornik Paliwa

Zamontowałem oświetlenie KC, które sprawia, że nocna jazda jest bezpieczna i komfortowa. Najlepszym dodatkiem był jednak 47-galonowy zbiornik paliwa, który uratował mnie wielokrotnie przed brakiem paliwa.

Wykorzystanie Przestrzeni Dachowej

Na dachu zamontowałem panele słoneczne i dodatkową przestrzeń użytkową. To była jedna z najlepszych decyzji, ponieważ zwiększyło to ilość dostępnej energii słonecznej oraz przestrzeni do wykorzystania.

Wnętrze Vana

Garaż

Garaż w moim vanie to marzenie każdego miłośnika sprzętu. Pomieści dwa rowery i wszystkie inne potrzebne rzeczy, takie jak sprzęt wspinaczkowy. Zainstalowałem ciężkie prowadnice, które ułatwiają dostęp do przechowywanych rzeczy.

System Baterii

Mój system baterii to powód do dumy. Mam 1200 amperogodzin pojemności, co pozwala na zasilanie klimatyzacji przez kilka dni. System ładowania obejmuje panele słoneczne, gniazdo RV oraz drugi alternator, który ładuje baterie podczas jazdy.

Przestrzeń Życiowa

Łóżko zaprojektowałem tak, aby mogłem wygodnie siedzieć i nie musieć się garbić. Wybrałem jednostkę klimatyzacyjną Nomadic Cooling, która jest estetyczna i efektywna. Zainstalowałem też okna, choć nie zdjąłem z nich izolacyjnych pokryć ani razu.

Kuchnia i Przechowywanie

Kuchnia jest wyposażona w dwupalnikową kuchenkę indukcyjną, zlew z bambusową pokrywą oraz system odwróconej osmozy do wody pitnej. Miejsce do przechowywania obejmuje liczne szafki i szuflady, w tym wysuwany stół kuchenny.

Toaleta i Prysznic

Moja toaleta to raczej prowizoryczne rozwiązanie, ale marzę o incinerującej toalecie, która byłaby bardziej praktyczna. Prysznic Tetravan jest jednym z najlepszych rozwiązań, ponieważ zajmuje mało miejsca i jest bardzo funkcjonalny.

System Grzewczy

System grzewczy Van Life Tech to moje ulubione rozwiązanie. Obejmuje ogrzewanie podłogowe, które sprawia, że podłogi są ciepłe nawet w ekstremalnych warunkach.

Przemyślenia i Wnioski

Mój Sprinter jest idealny do życia na pełen etat, ale jeśli planujesz podróżować tylko czasami, rozważ inne opcje, takie jak 4Runner czy Land Cruiser. Sprinter jest wąski, ma 4×4 i jest wygodny do życia na co dzień, ale wymaga wielu modyfikacji i jest drogi w serwisowaniu.

Dziękuję za przeczytanie i mam nadzieję, że dowiedzieliście się czegoś nowego lub bawiliście się razem z nami. Do zobaczenia na kolejnej przygodzie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *